Efter at din bestilling er afgivet vil du modtage en ordrebekræftigesle, og hvis du betaler med kredit kort, vil du også modtage en kvitering med det samme.
Når betalingen er registeret bestilles eventuelle domæner, og produkter sættes op.

Du vil modtage en mail med dine login informationer når produktet er sat op, og det kan herefter bruges lige så snart DNS ændringerne slår igennem og evtuelle domæne registeringer er gennemførte.

For at tilføje farve, størrelse eller andre valgmuligheder til produkter, skal du først ind under Produkter -> Egenskaber, i menuen vil venstre i administrationen.

Her tilføjes et overordnet navn, såsom Farve eller Størrelse, alt efter typen af valg for kunden. Samtidig bør der under Type, være angivet muligheden Vælg, da den giver kunden mulighed for at vælge mellem størrelser/farve på produktet.

Egenskaber

Herefter skal vi klikke på den oprettede mulighed til højre, er det Farve, klikker vi på den, for at administrere den. Dernæst er det muligt at tilføje specifikke farver, til farvekategorien og gemme dem.

Farve

Nedenfor ses tilføjelsen af disse valgmuligheder for f.eks. farve:

Farve2

Da skal valgmuligheden tilføjes til produktet. Her skal vi redigere produktet, under Produkter -> Produkter, i administrationen.

Under Produkt data, skal vi vælge Variabelt produkt, i drop down menuen ud for denne titel.

Herefter skal vi tilgå Egenskaber og vælge en option i drop down menuen. Det f.eks. Farve.

Farve

Når den er tilføjet, vises nedenfor en ledig bar med Værdi(er). Her Klikkes der i den tomme bar, for at vælge en af de oprettede farver. Det samme kan/skal gøres, hvis samme produkt også findes i forskellige størrelser. Da kan flere optioner tilføjes. Husk altid at sætte flueben i feltet Brugt til varianter.

Farve2

Så er det blot at tilgå Varianter (findes lige under Egenskaber), for at tilføje eventuelle variationer i størrelser og farve. Vælge Opret variationer udfra alle attributter og klik på Fortsæt. Her kan de individuelle farver og størrelser foldes ud, for så at definere individuelle priser (hvis nødvendigt) og administration af lager, hvis man gerne også vil styre den på et niveau for valgmulighederne, dvs. varer i denne specifikke farve/størrelse.

Variationer

Fragt

Hvis ikke der er tale om digitale produkter eller tjenester, så skal kunden have leveret en fysisk pakke. Her er der flere forskellige muligheder.

  • Afhentning, kunden kommer selv og afhenter produktet på din adresse.
  • Lokal levering, pris for lokale forsendelser.
  • International levering, pris for international levering.
  • Gratis levering, fri fragt.
  • Fast sats, fast pris for levering.

Forsendelsesindstillinger styres fra WooCommerceIndstillingerForsendelse.

Afhentning

Hvis man tillader lokal afhentning skal dette aktiveres på fanen Lokal afhentning, herefter udfyldes titel, det som kunden vil se ved betaling. Det skal også specificeres hvilke postnumre der kan afhente, det er også muligt at vælge specifikke lande.

Lokal levering

Lokal levering er en simpel fragtmetode, hvor man kan specificerer fragtomkostningerne, for levering lokalt, ud fra en procentsats af ordren, en fast pris eller gratis.

International levering

International levering er baseret på faste satser for levering, det giver mulighed for standard pris pr. ordre, vare eller forsendelsesklasse.

Gratis levering

Hvis du aktiverer gratis forsendelse,vil kunder få adgang til gratis forsendelse på deres ordrer. Dette er en god måde at opmuntre kunder til at bruge lidt flere penge. F.eks. kan man vælge at give kunder der handler for mere end eks. 1.000 kr. fri fragt.

Når man har defineret hvilke lande der kan få fri fragt, er det tid til at fastsætte hvad kunden skal opfylde for at havde denne mulighed.

Det gøres med dropdown menuen Gratis forsendelse kræver som giver følgende muligheder:

  • N/A - der giver fri forsendelse til alle kunder.
  • En gyldig gratis fragt-kupon - en kupon der giver fri fragt.
  • Et minimumsordrebeløb - et fast beløb der udløser fri fragt. Det defineres nedenunder feltet.
  • Et minimumsordrebeløb ELLER en kupon - giver mulighed for både at bruge minimums beløb og kupon.
  • Et minimumsordrebeløb OG en kupon - kræver både minimumsordrebeløb og en kupon.

Fast sats

Fast sats giver mulighed for at fastsætte en pris for forsendelse, enten pr. ting, pr. forsendelsesklasse eller pr. ordre.

Ordre håndtering

Ordrer oprettes, når en kunde afslutter betalingsprocessen og er kun synlige for Admin og Shop manager. Hver ordre får et unikt Ordre-id.
En ordre har en af følgende statusser:

  • Afventer betaling - Ordren er modtaget men er ikke betalt.
  • Behandler - Betaling modtaget og lagerbeholdning reduceret, men afventer afsluttende behandling.
  • På Hold - Betaling afventer bekræftelse, men lagerbeholdning er reduceret.
  • Gennemført - Ordren er afsluttet, og kræver ikke yderligere handling.
  • Annulleret - Ordren er annulleret af admin eller kunde, og kræver ikke yderligere handling.
  • Tilbagebetalt - Tilbagebetalt af admin, og kræver ikke yderligere handling.
  • Mislykket - Betalingen fejlede eller blev afvist.

Ordre visning

Når du begynder at modtage ordrer, vil ordresiden blive fyldt op. Du kan få vist disse ordrer ved at gå til WooCommerceOrdrer.

Hver ordrerække viser nyttige detaljer, såsom kundens navn, adresse, email og ordrestatus. Du kan klikke på ordrenummeret eller knappen 'Vis ordre' for at se ordren (det er også her du kan redigere ordredetaljerne og opdatere status).

 

ordrerækkerne har også nogle praktiske genvejstaster til hurtigt at markere ordrer som Gennemført eller Behandler.

 

Rediger / Vis enkelt ordre

Fra den enkelte ordre kan du se alle ordrens data, og redigere og opdatere den. Det er muligt at:

  • Ændre ordre status.
  • Redigere bestilte vare – ændre produktet, prisen og afgifter som moms.
  • Varelager – reducer og gendanne lageret for en ordre.
  • Ordre handlinger.
  • Ændre produkt meta – redigere produktvarianter ved at tilføje og fjerne meta.

Ordre data

Inde på ordren kan du ændre ordrens status, se (eller ændre) kundens bestillingsnote, og ændre hvilken bruger ordren er tildelt.

Du finder også kunderne fakturerings- og leveringsadresser. For at redigere adresser, skal du klikke på "rediger" og en form vises. Når den er gemt, vil den nye adresse blive vist.

Ordreprodukter

Det næste panel på ordresiden er panelet Ordreprodukter. Dette panel viser punkterne der er bestilt, samt mængde og pris.
Her er det muligt at redigere de bestilte vares, deres pris, mængde og afgifter. Det er også muligt at tilføje nye produkter til ordren.

Ordre total

Panelet Ordre total samler forsendelse, moms og rabatter. Det er herefter muligt at beregne både moms og totalen.

Der er to knapper til rådighed på dette panel – Beregn moms og Beregn total. Beregn moms vil bruge dine priser, og beregne moms baseret på kundernes leveringsadresse. Hvis kundens adresse ikke er blevet indtastet, vil den som standard bruge butikkernes placering.

Der er også en sektion kaldet moms række. Det er her, du kan definere (og navngive) flere afgifts rækker. Dette er nyttigt, hvis for eksempel, du tager flere afgifter eller bruge sammensatte afgifter. Disse værdier vises på kundens faktura.

 

Tilføj en ordre manuelt

Tilføj en ordre ved hjælp af Tilføj ordre linket i toppen af ordresiden. Når tilføjet kan du indtaste de kundeoplysninger, tilføj produkter, og beregne totaler. Du bør sætte den relevante status for den nye orden.

Efter at have gemt, kan du bruge Ordrehandlinger's dropdown menu til at e-maile kunden faktura med betalingsinstrukser. Hvis du vil sende, skal du sørge for at vælge Gem Order.

 

Ordre bemærkninger

Panelet Ordre bemærkninger viser noter vedhæftet ordren. Disse noter indeholder bemærkninger om betalings resultater og lagerbeholdning. Man kan også tilføje noter til kunde, f.eks. kan man tilføje tracking nummer eller besked om forsinkelse. Denne besked sendes så automatisk til kunden pr. mail.

 

Tilbagebetaling

Det er muligt at håndtere tilbagebetaling direkte i WooCommerce, hvis din valgte betalings gateway understøtter denne funktion.

Først skal du ansøge om, at have en indløsningsaftale med Nets - vælg her, om du vil ansøge om Dankort alene, eller både Dankort og Internationale kort (Internationale kort, indeholder også Dankort):


https://my.teller.com/landingpage?customercode=8103


Når aftalen er på plads, skal der oprettes en aftale, der muliggør at kortbetalinger, kan modtages i din webshop. Denne aftale hedder Netaxept og den kan bestilles med os som partner:

Find PDF til udfyldning HER.


Når formularen er udfyldt, skal den sendes til Netaxept: ms-orders-dk@nets.eu


Se hvad Netaxepts pakker indeholder HER. (Priserne der gælder, er dem der ses i vores PDF - priserne på linket, er normalpriserne)
Hvis du oplever, at hjemmesiden hentes langsomt når den besøges, anbefaler vi at tilknytte plugin'et: WP Super Cache

Årsagen er, at det cacher (husker) dit indhold så hjemmesiden hurtigere hentes, når den besøges.

Helt specifikt, kan du tilføje WP Super Cache her:

Menupunktet Plugins i menuen til venstre:

Plugins
For at oprette et produkt i din shop skal du vælge fanen Produkter og derefter Tilføj produkt. Her har du mulighed for at skrive en overskrift/produktnavn og en produktbeskrivelse nedenunder.
Skal der tilknyttes et billede af produktet skal du benytte menuen til højre, Indlæggets thumbnail, og trykke på Vælg udvalgt billede. Du kan også tilføje et galleri, hvis du har flere billeder af produktet, det gøres ved at vælge Add product gallery images under Product Gallery.
Du kan under Produktdata definere SKU som er varenummeret. Herefter bestemmer du prisen på produktet under Regular Price. Ønsker du at produktet skal være på tilbud inden for en bestemt periode kan du tilføje det under Sale Price og vælge Schedule. Her har du mulighed for at vælge de datoer hvorimellem produktet skal være på tilbud.
Menuen produktdata har flere faner i venstre side, hvor du under Inventory kan aktivere lager antal for produktet. Her er der også mulighed for at definere om der skal være mulighed for at bestille produktet selvom der ikke er nogle på lager.
I menuen Produktdata, kan du vælge fanen Forsendelse, her har du mulighed for at angive hvor meget varen vejer og hvilke mål den har.
Under fanen WooCommerce og derefter Indstillinger kan du ændre generelle indstillinger for shoppen. Øverst kan du vælge Forsendelse og her er der mulighed for at redigere forsendelsesmetoderne. Du kan også selv bestemme om det skal gælde for alle, eller om det skal specificeres. 
Under fanen WooCommerce og derefter Indstillinger kan du ændre generelle indstillinger for shoppen. Øverst kan du vælge Emails. Her kan du ændre hvad der skal stå i forskellige mails. Du har også mulighed for selv at bestemme om der skal sendes mail ved ny ordre, når ordren er ved at blive behandlet eller blot når ordre afsendes. Denne funktion giver dig også mulighed for at tilpasse kvitteringen der sendes til kunden.
Under fanen WooCommerce og derefter Indstillinger kan du ændre generelle indstillinger for shoppen. Øverst kan du vælge Moms. Her får du mulighed for at definere om dine priser er med eller uden moms. Du kan også bestemme hvilke lande der skal betale moms og hvor meget.
Nye ordrer bliver sendt til den email du har opgivet som standard adresse. Den kan ændres under fanen Indstillinger til venstre. Du kan også tilknytte flere email adresser. Først skal du gå ind under fanen WooCommerce og derefter Indstillinger, her kan du vælge Emails øverst. Her har du mulighed for at vælge fx Ny Ordre(i toppen af siden), og skrive emailen(e) i feltet Modtager(e).
Du kan ændre logoet ved at gå ind på temaets fane ( lige over WooCommerce ) i menuen til venstre. Her vil du have mulighed for at vælge dit eget billede under Custom Logo, og benytte det som logo.

Dine priser

Vores primære motivation er at give dig et stærkt og sikkert miljø, som gør dig i stand til at realisere dine drømme til en overkommelig pris.

Kontrolpanel

Alle vores løsninger kommer med et brugervenligt og kraftfuldt kontrolpanel, så kan du administrere dine løsninger uden stor teknisk viden.

Renere miljø

Vi arbejder konstant på integration af hardware med lavspændings processorer og på optimering af kold luftstrøm i vores datacenter.

Teknisk viden

Vi stiller vores mangeårige tekniske erfaring til rådighed for dig. Har du brug for råd eller hjælp til dine løsninger, kan du altid regne med os.

Sikkerhed

Vi har stor fokus på sikkerhed og beskyttelse af dine data, og derfor bruger vi den seneste generation af firewall løsninger i vores netværk.

Backup

Vi tager backup af alle dine data på regelmæssig basis på flere fysiske lokationer. Er uheldet ude, har du derfor altid en brugbar backup.

Support

Har du brug for hjælp eller råd, så er vores supportteam altid klar til at yde professionel hjælp. Det er som at have sin egen dedikerede it-afdeling.

Datacenter

Vores eget private datacenter med redundant net og strøm er overvåget 24/7 af kvalificerede medarbejdere, der hurtigt tager hånd om evt. problemer.